reklama

Formule 2 v Itálii: „Russian Time“ v Monze

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Nejlepší výkon předvedl při závodech Formule 2 v Monze překvapivě tým Russian Time. V neděli se naprosto nečekaně prosadil japonský pilot anglo-ruské stáje Tadasuke Makino před jedničkou Aťjomem Markelovem. Markelov sahal i v neděli po vítězství a byl jen těsně poražen lídrem šampionátu Georgem Russellem (ART) – a byl to právě Russell, kdo z italského víkendu vytěžil v ohledu na celkový šampionát nejvíce…

Na úplně jiném konci výkonnostního žebříčku se – podobně jako ve Spa – pohyboval český tým Charouz Racing.

Stejně tak jako týmy Formule 1 neměly ani stáje F2 čas na odpočinek a hned z Belgie pádily na jih k dalšímu podniku, Velké ceně Itálie v Monze. Na tradiční trať uprostřed bývalého letního královského parku přicestoval Brit George Russell (ART) po nevydařeném víkendu ve Spa již jen s náskokem 5 bodů na krajana Landa Norrise (Carlin). Dalšími piloty s realistickou nadějí na titul byli před Monzou Anglo-Thajec Alexander Albon (DAMS) a Nizozemec Nyck de Vries (Prema-Theodore), který předchozí podnik ovládl.

Pod zvláštním tlakem se na Autodromo Nazionale nacházel český tým Charouz Racing. A to nejen kvůli debaklu před týdnem: Na výsledky stáje Antonína Charouze se v Itálii zvláště hledělo, vždyť je oficiální farmou zbožňované Scuderie Ferrari.

Trénink a kvalifikace: „Body jsou v Monze důležitější než první místo na startu“ – Russell

Tmavošedá obloha nad autodromem hrozila v páteční poledne deštěm, 45 minut volného tréninku se ale nakonec odehrálo za sucha. Na zrychlující se trati byl nejrychlejší Sergio Sette-Camara (Carlin) před Markelovem. Za Alexandrem Albonem naznačil Makino, že by se z jeho pohledu mohlo jednat o dobrý víkend, následovali Luca Ghiotto (Campos) a charouzův Antonio Fuoco. Druhý český vůz s Louisem Delétrazem v kokpitu ztrácel na kolegu 0,4s a byl 13.

Také při odpolední kvalifikaci zůstaly podmínky optimální a při první sérii pokusů potvrdil Sette-Camara svůj polední výkon nejlepším časem před Russellem, Albonem, Ghiottem a Fuocem. Po krátké zastávce v boxech a přezutí na zbrzusu nové pnaumatiky se toto pořadí mělo změnit jen lehce: George Russell byl v mistrovské formě a hned při prvním pokusu si zajistil svou 4. pole-position sezony. „Nechci se soustředit na mé soupeře v celkové tabulce. Před očima mám jen vítězství v závodě. Důležitější než ta pole-position jsou tady v Monze beztak ty body, které jsem za ni dostal,“ hodnotil Russell a na otázku ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 odpověděl: „Jsem v tom ohledu dost optimistický. Na každý pád jsem připraven!“

Do první startovní řady se vedle juniora Mercedesu směl postavit vždy spolehlivě rychlý Sette-Camara, druhou vytvořili Albon s Markelovem, třetí Latifi s Fuocem a čtvrtou poněkud bledý Norris s Mainim. Louis Delétraz zajel za Ghiottem 10. čas. Antonín Charouz tedy měl oba vozy mezi prvními deseti a mohl spokojeně vyčkávat sobotní hlavní závod.

Dominátor posledních dvou podniků v Maďarsku a v Belgii, Nyck de Vries měl v Itálii katastrofální víkend, jenž začal slabým 11. časem…

Hlavní závod: Makino překvapil všechny

V sobotu odpoledne zavládlo v Monze léto a nejvíce se po startu slunce smálo na Markelova, který společně s Albonem v první šikaně předjel zdrženlivého polemana Russella. Charouzovy juniorské vozy Ferrari vyrazily před svým publikem zle a patřil jim pouze střed pole.

Během příštích kol se na čele rozpoutal zábavný souboj mezi Markelovem a Albonem, při kterém se na špičce několikrát vystřídali. V pátém kole se ovšem jakoby z ničeho nic za nimi objevil Makino, proletěl kolem nich a rychle si vybudoval náskok, který se zvětšil o to více, že kompletní špička (až na Japonce) měnila již po 6 kolech obutí.

Po polovině za 30 kol závodu „vedl“ Markelov o 2s před Albonem, za Anglo-Thajcem hájil Russell 3. místo před Norrisem a s odstupem jim následovali Latifi, Ghiotto a Fuoco. Vůz se startovním číslem 2 Japonce Makina, jedoucí daleko před nimi, bral málokdo vážně – vždyť měl ještě zastávku v boxech před sebou. A to byla chyba! 21letý člen juniorského kádru Hondy, který se na evropském parketu doposud pohyboval přinejlepším „nenápadně“, jel závod svého života a dokázal si vybudovat náskok, který mu stačil, aby se ve vedení udržel, i když 3 kola před cílem vyměnil pneumatiky. Náskok 2s pak udržel před týmovým kolegou Markelovem až do cíle a slavil tak největší úspěch své kariéry! Albon dojel třetí před Russellem, Latifim, Norrisem a Sette-Camarou. Početnými fanoušky podorovaný Fuoco zachránil pro Charouz Racing 8. místo a v týmu se proto těšili na nedělní pole-position – ovšem nadarmo: Technická kontrola vozu prokázala nesrovnalosti v mapingu motoru a Ital byl diskvalifiková! Na jeho pozici se tedy posunul Ralph Boschung. Celý víkend beznadějně bledý Delétraz dojel pouze 13.

Výsedek sobotního závodu F2 v Monze:

  1. Tadasuke Makino, Russian Time
  2. Arťjom Markelov, Russian Time
  3. Alexander Albon, DAMS
  4. George Russell, ART
  5. Nicholas Latifi, DAMS
  6. Lando Norris, Carlin
  7. Sergio Sette-Camara, Carlin
  8. Ralph Boschung, MP
  9. Nyck de Vries, Prema-Theodore
  10. Luca Ghiotto, Campos

Nedělní sprint: Russellův krůček směrem titulu

Švýcarský pilot týmu MP, Ralph Boschung letos zatím neměl mnoho štěstí, pole-position, kterou mu v Monze Fortuna darovala ovšem nedokázal vůbec využít a hned po prvních metrech po startu se propadl polem. Vedení se raketovým startem ujal vítěz belgického sprintu Latifi před Russellem, Markelovem a Albonem. To se Nyck de Vries již definitvně rozloučil z boje o titul: jeho vůz ani nenaskočil na dummy-gridu. Piloti Antonína Charouze se z 1. kola vrátili na pozicích 11 a 18.

Russell mluvil pravdu, když tvrdil, že nebude brát ohledy na bodovou situaci a chce se soustředit na vítězství. V 5. kole zaútočil na Latifiho, uklouzl při tom ale v 1. šikaně a ztratil 2. místo vůči Markelovi. Rus tím dostal chuť na více a v příštím kole převzal od Latifiho vedení. Kanaďan se poté rychle propadl i za Russella a Sette-Camaru.

Přesně o poločas závodu Markelov chyboval a musel v 1. šikaně použít nouzovou cestu. Toho využil Russell k tomu, aby ho na brzdě předjel v následující Variante Roggia. Russell sice jede svou první sezonu ve Formuli 2, byl ovšem natolik ostřílený, aby si poté s přehledem zajel pro plný počet bodů před Markelovem a Sette-Camarou. Když pak sečítal body, tak jistě přišel na to, že je na tom daleko lépe, než před Monzou: Norris dojel za Latifim jen 5. a zkleslého Albona zradila technika podobně, jako de Vriese. O zbývající italské body se podělili Ghiotto, Boccolacci (Francouz skoroval poprvé!) a Aitken, který zapadá stále hlouběji do stínu týmového kolegy Russella.

Charouzovy Dallary v lakování Ferrari stačily jen na místa 10 a 11 – a vracely se domů pod hrad Žebrák bez bodů… Také sobotní překvapení Makino se vrátil ke své zajeté roli a nedokázal se prosadit.

Šampionát pokračuje až za měsíc v Soči a zdá se, že dva podniky před koncem sezony může Russellovi titul vytrhnout již jen Norris. K tomu by ovšem musel budoucí (?) pilot McLarenu-F1 znovu najít vítěznou formu začátku sezony…

Výsedek nedělního sprintu F2 v Monze:

  1. George Russell, ART
  2. Arťjom Markelov, Russian Time
  3. Sergio Sette-Camara, Carlin
  4. Nicholas Latifi, DAMS
  5. Lando Norris, Carlin
  6. Luca Ghiotto, Campos
  7. Dorian Boccolacci, MP
  8. Jack Aitken, ART

Celkový stav šampionátu:

  1. George Russell               219 b.
  2. Lando Norris                   197 b.
  3. Alexander Albon             176 b.
  4. Arťjom Markelov           160 b.
  5. Nyck de Vries                 155 b.
  6. Sergio Sette-Camara       142 b.
  7. Antonio Fuoco               112 b.
  8. Louis Delétraz                62 b.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama