reklama

Antonín Charouz hodnotí před letní přestávkou dosavadní průběh sezony F2: Moji jezdci mne překvapili každý po svém

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Zpráva o vstupu českého týmu do šampionátu Formule 2 byla jednou ze senzací automobilového sportu minulé zimy. Stáj Antonína Charouze se v tomto nabitém mistrovství rychle dokázala usadit mezi nejrychlejšími. Její jezdci Antonio Fuoco a Louis Delétraz pravidelně bodují, Italovi se dokonce podařilo vyhrát monacký sprint.

Sám Antonín Charouz vidí vstup své organizace do druhé nejvyšší monopostové série světa a průběh úvodních osmi podniků střízlivě a bez emocí…

Kdy padlo rozhodnutí postoupit do Formule 2?
Postoupit jsme chtěli již dříve, ještě za časů GP2. FIA nám ovšem odmítla udělit potřebnou licenci. Dodnes nevím proč… Minulý rok nám bylo naznačeno, že když vyhrajeme šampionát Renault World Series, tak takovou licenci mužeme dostat. A vyhráli jsme.

Charouz Racing System je nejen prvním českým týmem na tak vysoké monopostové úrovni, dokázal jste si dokonce zajistit úzkou kooperaci se Scuderií Ferrari, což v zimě platilo za opravdovou senzaci. Jak se to podařilo?
Formuli 2 jsme chtěli dělat jen pod podmínkou, že dojde právě k takové spolupráci s nějakým z týmů F1. Jednali jsme s několika, potom nás oslovilo vedení Ferrari driver academy.

Pro mnohé pozorovatele bylo překvapením, že se tým Prema-Theodore právě této kooperace s Ferrarim vzdal. Pravděpodobně ve prospěch příspěvků sponzora KFC?
Asi…

V čem spočívá kooperace Charouze-F2 s týmem Ferrari-F1 konkrétně?
Italové nám nabízejí jejich technické a logistické know-how. Máme i přístup k dalším důležitým údajům a starají se o perfektní zázemí pro jezdce. Při závodech smíme používat jejich aparatůru při boxové zídce. No a hlavně: Partnerství s tak renomovanou značkou otevírá i mnohé další dveře…

Do jaké míry jste měl vliv na výber jezdců Antonia Fuoca a Louise Delétraze?
Vůbec ne. O jezdcích rozhodl partner Ferrari. Fuoco je beztak jejich oficiální junior a Delétraz tak nějak napolovic.

Co soudíte o dosavadních výkonech vašich jezdců?
Oba mne překvapili – každý po svém. Pozitivně i negativně. Suma sumárum jsem ale zatím spokojen.

Jak hodnotíte technické problémy kolem nového vozu Dallara-F2?
Když na startu zůstává pravidelně stát 3-5 aut, tak je to samozřejmě vážný problém. To může mít nepříjemné následky. V zásadě si ale nestěžujeme. Vedení šampionátu dokázalo reagovat a koordinaci software a spojky modifikovalo.

Se svou organizací jste již nastoupil v nejrůznějších šampionátech od F4 přes cestovní vozy až po věhlasné Le Mans. Jak hodnotíte organizační stránku F2?
Patří jistě mezi ty lépe organizované šampionáty…

Co je vaše vlastní role v týmu?
O organizační a sportovní běh organizace se stará Bob Vavřík. Mým úkolem je zajistit finanční stránku projektu a shánět další partnery. Důležité strategické rozhodnutí probíráme a řešíme spolu.

Jak by měla sezona 2018 dopadnout, aby s ní byl Antonín Charouz spokojen?
Chtěli bychom skončit mezi prvními třemi v hodnocení týmů a aby se oba jezdci dostali mezi top 6.

Máte mimo motorsportu ještě zájmy v jiných sportech?
Ne, soustředím se již jen na mé týmy Formule 2 a Formule 4 a pokud dostaneme licenci na F3 tak i na ní.

Jaké máte s vaší organizací Charouz Racing System plány do budoucna?
Usadit se napevno mezi top-týmy Formule 2 a založit i stáj nové globální Formule 3. Mohl bych tak mladým talentům poskytnout nerušený, přímý postup z motokár až směrem Formule 1.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama