reklama

Enge s Macháčkem zajeli na Dakaru na vteřinu stejný čas, Šoltys i Casale měli problémy

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Šestou etapou se jezdci Rallye Dakar dostali do poloviny slavné soutěže. Etapa byla sice o 100 km zkrácena, přesto zamíchala před dnem volna pořadím. V týmu Buggyra Zero Mileage Racing se po dojezdu slavilo, když Tomáš Enge s Josefem Macháčkem zajeli na vteřinu shodný čas!

Připomínalo to scénář z akčního thrilleru. Etapu o délce 348 měřených kilometrů zajeli Tomáš Enge a Josef Macháček ve shodném čase. U obou Can-Amů se stopky zastavily na hodnotě 4:54:01 hod. „Dnes bylo opravdu hodně dun. Do toho jen tuším čtyři pláně s kamením a my tu gumu musíme samozřejmě prorazit. Problémy ale mají všichni. Bylo to hodně zajímavý. Sice malý duny, ale až do cíle členitý a jezdivý,“ uvedl Josef Macháček, který se třetím nejrychlejším časem posunul na páté místo průběžného pořadí. „Je to neuvěřitelné, že jsme zajeli s týmovým kolegou, legendou, Pepou Macháčkem naprosto shodný čas. Jsem rád, že se nám dnešní den takto vydařil,“ konstatoval Tomáš Enge, který však následně obdržel pětiminutovou penalizaci za překročení rychlosti a v etapovém pořadí klesl na šesté místo kategorie prototypů.

Obtížnou etapu za sebou mají obě posádky Tatra Buggyra Racing. „Dnes to bylo hodně náročné. Od dvacátého kilometru se začaly z kabiny ozývat divné zvuky a od šedesátého kilometru jsme byli bez tlumiče kabiny. Kabina nepružila a všechny rány šly naplno do nás. Navíc se jednalo o pěknou rozbíječku, takže jsme museli zvolnit. Prostě to nešlo. Navíc jsme zůstali ke konci etapy bez výkonu, takže jsme museli objíždět duny. Máme před sebou ale den volna a je tak čas dát techniku zase do pořádku,“ řekl palubní mechanik David Hoffmann. „Unavený nejsem, ale rozbitý to ano. Bylo toho teď hodně a věřím, že kluci dají auto zítra dohromady. Do druhé poloviny bychom potřebovali trochu více štěstí,“ komentoval průběh etapy, Ignacio Casale.

Ani druhé posádce se nevyhnuly problémy. Martin Šoltys, který obsadil v etapě čtrnácté místo, nejdříve měnil na trati prasklou spojovací tyč řízení. Následně Tatra Phoenix zapadla a posádka musela speciál odkopat a vytáhnout. Šoltysovi ovšem splatil dluh ruský Kamaz. „Na sedmdesátém kilometru jsme zapadli v měkkém písku. Začali jsme kopat a jako první zastavil Kamaz, takže ta karma se nám vrátila. Oprava prasklé spojovačky nám dala zabrat a jsem rád, že jsme už tady. Byl to dlouhý den,“ řekl Martin Šoltys.

V sobotu čeká na jezdce den odpočinku, naopak mechanici se mohou těšit na očistec. Během jednoho dne musejí dát techniku dohromady, druhá polovina Dakaru bude náročná.

 

reklama

reklama
reklama
reklama