reklama

F2 v Silverstone: Albon bere vítězství, oba Charouzovy vozy tučné body

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Sobotní závod Formule 2 v Silverstone se na špičce stal čistě britskou záležitostí. V boji o vítězství mezi Anglo-Thajcem Alexandrem Albonem a Britem Georgem Russellem nakonec rozhodla Russellova nepovedená zastávka v boxech. Albon se těšil nejen z triumfu před domácím publikem, ale i ze znovu oživlé naděje na titul.

Výborně se opět předvedli i jezdci Antonína Charouze: Antono Fuoco zaznamenal pro historicky první českou stáj v šampionátu další umístění „na bedně“ a i Louis Delétraz si dojel pro velké body díky čtvrté příčce.

Kvalifikace
Při tiskové konferenci ve Spielbergu před týdnem si junior Mercedesu George Russell vylil srdce: „Začátkem sezony jste si všichni mysleli, že Lando Norris je jediným jezdcem ve Formuli 2 s výjimečným talentem. Doufám, že jste teď jiného názoru.“ Kdo po jeho triumfu ve Spielbergu pořád ještě jiného názoru nebyl, ten měl v Silverstone o čem přemýšlet: Vytáhlý hubeňour s vyvalenýma očima byl nejen nejrychlejší v rámci volného sobotního tréninku, večer si pak navíc zajistil i pole-position. Po Le Castelletu a Spielbergu třetí za sebou!

Prosadil se přitom o 76 tisícin před Alexandrem Albonem (DAMS) a v Anglii výborně šlapajícími vozy týmu Antonína Charouze. Pro jezdce české stáje Antonia Fuoca a Louise Delétraze to znamenalo slibná startovní místa ve druhé řadě. Zbytek top10 vytvořili jezdi Trevora Carlina Sergio Sette-Camara s Landem Norrisem, Arjun Maini (Trident) s Arťjomem Markelovem (Russian Time) a Luca Ghiotto (Campos) s Maxi Güntherem (Arden).

Sobotní hlavní závod
Startovalo se opět za Safety Carem a na čele závodu to tedy nepřineslo změnu pořadí. Russell se vrátil z prvního kola první před Albonem, Fuocem, Deletrazem, Sette-Camarou a Norrisem. Jen Markelov se dokázal posunout na 7. místo před Mainiho, Ind si ovšem již ve 4. kole svou pozici vybojoval nazpět. Rozjetý Maini o dvě kola později dokonce dokázal předjet i Norrise.

Po šesti kolech zavítala vedoucí trojice k výměně pneumatik do boxů, přičemž selhalo nářadí jinak tak perfektně fungující stáje ART. Russellova zastávka trvala o 2s déle a vedení proto převzal Albon. Pro polemana mělo být hůře: Při celé nepovedené akci ještě překročil povolenou rychlost v boxové uličce a byl penalizován 5 trestnými sekundami. Pro Charouzovo jezdce to znamenalo, že jeli o místa na stupínku vítězů. Ještě více času ztratil v boxech Norris. Junior McLarenu se propadl až na chvost pole.

Táhlé zatáčky tradičního britského okruhu a i jeho pomalý nový komplex jsou ve spojení s nepovedenu aerodynamikou nové Dallary-F2 receptem na zdlouhavé „husí pochody“. A přesně tak se závod na čas vyvíjel. Po polovině ze stanovených 29 kol vedl pořád ještě Albon těsně před Russellem, ten s sebou ovšem vlekl zmíněných 5s penalty. Fuoco s Deletrazem nedokázali tempo vedoucí dvojice držet a byli o 8s pozadu. Na rudé vozy se ovšem tlačili Sette-Camara, Ghiotto, de Vries a Markelov.

Rozhodující otázkou zase jednou bylo: „Kdo si dokázal rozvrhnout životnost pneumatik nejlépe?“ 11 kol před cílem za sebou neudržel Delétraz Sette-Camaru a Brazilec poté rychle dotahoval i třetího Fuoca. O 3 kola později již byl v Italově závětří. Po chvíli ovšem musel povolit a důvod se ukázal brzy: Exploze Brazilcova motoru s následující ohýnkem.

Albon si dojel pro neohrožené vítězství, smolař Russell se spokojil s druhým místem a Fuoco s přehledem zaznamenal další dojezd mezi prvními třemi pro český tým F2. Závěrem se bojovalo hlavně o 4. pozici: Povedenou akcí v posledním kole proti Ghiottovi si ji zajistil druhý Charouzův jezdec Delétraz.

Výsledek sobotního závodu F2 v Silverstone:

  1. Alexander Albon, DAMS
  2. George Russell, ART
  3. Antonio Fuoco, Charouz
  4. Louis Deletraz, Charouz
  5. Luca Ghiotto, Campos
  6. Arťjom Markelov, Russian Time
  7. Nyck de Vries, Prema
  8. Maxi Günther, Arden
  9. Ralph Boschung, MP
  10. Lando Norris, Carlin

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama