reklama

Foto Story ADAC-Formel 4 na Sachsenringu: Prasklá bublina o „motorsportu pro každého“

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Když si FIA před pěti lety vymyslela svou „novou levnou“ Formuli 4, kterou „si bude moci dovolit každý talent přicházející z motokár“, vládlo velké nadšení. Jenže smůla…

V německém šampionátu ADAC se v úvodní sezoně tlačilo kolem 40 účastníků, mnohý z nich ovšem ze svého sna o „dostupném motorsportu“ rychle procitl. Jako první “to zabalily” malé rodinné týmy. Údržba přeplňovaného motoru Abarth, častými nehodami ve velkém poli způsobené účty za náhradní závěsy a křídla a nenasytná kasička dodavatele pneumatik jejich rozpočty již dávno před koncem ročníku usvědčily jako naivní fantazie. V dalších letech začalo ubývat i profesionelních týmů. Za půl milionu eur jejich “zákazníci” vyžadovali jistou záruku úspěchu – kterou jim ovšem nemohli dát…

A tak jsme dnes s Formulí 4 tam, kde před lety skončily F-BMW nebo F-ADAC: V paddocku se krčí již jen 5-6 týmů, které připravují vozy pro pár jezdců. Na Sachsenringu trénovalo přesně 17 vozů a tak si i to největší nemehlo v jednom ze tří závodů dokázalo dojet alespoň  pro bodík.

Za takových okolností se nestrannému pozorovateli zase jednou vtírá otázka: “Jakou sportovní hodnotu vůbec mají poháry a tituly dosažené proti tak omezené konkurenci?”  

A to je škoda. Už proto, že všechny tituly roku 2019 vyhrál (stejně tak jako před rokem) tým Ungar-Schumacher-Charouz. Nezletilí páni piloti Pourchaire, Leclerc a Staněk budou prostě muset roku 2020 znovu potvrdit, zda a co opravdu umějí. Čech asi znovu ve Formuli 4, Francouz s Monačanem o příčku výše…

Text a foto: Roman Klemm

 

reklama

reklama
reklama
reklama