reklama

Foto-Story: Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů.

Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů BOSS-GP, které ovládl Rakušan Ingo Gerstl. Zájem publika ale uchvátil především teprve před rokem zavedený „Gruppe C Supecup“ pro překrásné vozy vytrvalostních závodů skupiny C. Do prvního závodu nastoupilo 14 vozů a dlouho vedl vítěz Le Mans Marco Werner na voze Gebhardt C88, než se přeci jen prosaadil Dán Lars Erik Nielsen na silnějším Porsche 962 před Michaelem Lyonsem na Gebhardtu JC843 a Tonym Sinclairem na Spice SE90. Nedělní závod se stal po Nielsenově technickém problému kořistí Lyonse a třetí dojel vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens na dalším Gebhardtu, typu JC853 – tedy na typu, se kterým právě v Hockenheim roku 1985 Miroslav Adámek jako první Čech dějin nastoupil do MS vytrvalostních závodů.

Dalším sportovně a technicky prvotřídním šampionátem bylo mistrovství HSCC Formule 2. Oba závody ovládl potomek legendární hvězdy vrchů ze Švýcarska Freddyho Amwega, Thomas na Raltu RT1. Jako druhý dojel v sobotu někdejší špičkový německý profesionál Wolfgang Kaufmann na Marchi 782 po nezapomenutelném Stephenovi Southovi. V poli 14 krásných vozů dojeli v neděli za Amwegem Matthew Watts (March 782) a Mark Charteris (March 742).

A byly tu další a další třídy, ve kterých se více či méně vážně bojovalo o pozice, pro nejrůznější F1, monoposty, prototypy, vozy CanAm a sporťáky. Hockenheim Historic prostě neodmyslitelně patří do mezinárodního historického kalendáře a pro účastníky i fandy právě tímto podnikem začíná každá sezona…

Text a foto: Roman Klemm

 

reklama

reklama
reklama
reklama