reklama

Gabi Jílková v GT4: sobotní pech a nedělní krasojízda na Red Bull Ringu

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp
Velká česká naděje ve sportu GT, Gábina Jílková neměla na Red Bull Ringu příliš štěstí. V sobotu si po defektu vozu nezazávodila vůbec, v neděli podala báječný výkon, její kolega ale mořný špičkový výsledek zahodil. Oba závody GT4 vyhrál BMW týmu Hofor s Italem Pianou a Němcem Schreyem v kokpitu.
Sobota: BMW od startu až do cíle vpředu
Co ve Spielbergu platilo pro velkou třídu „GT-Masters“, to našlo uplatnění i u menších GT4: Tempo udávala značka BMW. V sobotní kvalifikaci se prosadil Gabriele Piana na Hofor-BMW M4 před Möllerem-Madsenem na WS-Porsche 718 a Dörrem na Dörr-Aston Martinu Vantage. Týmový kolega Robert Haub zajel na ZVO-Mercedesu GT4 jen 18. čas, přesto si byla „Quick Gabi“ Jílková před startem jistá, že „dojedou každopádně na bodech“. 
A zpočátku to nevypadalo pro US-českou dvojici vůbec zle. Zatímco na špičce upalovali Ital Piana a později jeho co-pilot Schrey z Německa pro „bavorský“ úspěch před Astonem týmu Dörr a Mercedesem stáje Schnitzelam, postoupil Haub dobrým úvodem kupředu až na 13. pozici. Z 11. kola se ale již nevrátil. „Baterie vozu prostě přestala vůz zásobovat elektrickým proudem,“ jak potvrdil technik týmu Zakowski-van Ommen-Mercedes. Doposud dobře naladěná Jílková si v sobotu tedy nezazávodila ani kolo.
Poněkud lépe dopadla česká stáj RTR, jejíž KTM X-Bow dovedli Knopp s Pavlíčkem do cíle na 15. pozici.
Výsledek sobota:
1. Piana/Schrey, Hofor-BMW M4
2. Dörr/Leroux, Dörr-Aston Martin Vantage    
3. Böckmann/Born, Schnitzelalm-Mercedes GT4 
4. Hanses/Nouet, CV-Mercedes GT4 
5. Möller-Madsen/Zulauf, WS-Porsche 718   
6. Wiskirchen/Hartwig, Allied-Porsche 718
Neděle: Demolishion derby s dobrým výsledkem pro český RTR
Sobotní vítěz Schrey stačil v nedělní kvalifikaci jen na 4. pozici. Před ním se usadily Astony Martin s Primmem a Lerouxem společně s Mercedesem Noueta. Gábina Jílková kvalifikovala zvůj ZVO-Mercedes jako 17., dvě pozice před Pavlíčkovým RTR-KTM.
Simon Primm odstartoval výborně a z prvního kola se vrátil v čele před sobotním vítězem Schreyem, Nouetem a Lerouxem. Jílková postoupila na 15. místo, Pavlíček byl 19.
Po 10 minutách kolidoval Pavlíček na konci cílové rovinky s Holzemem, jehož Aston Martin poté letěl do svodidel a byl zle poškozen. Následující neutralizace pozastavila především postup Jílkové, která nyní byla 14. Po re-startu se jelo jen půl kola, než ve vracečce Remus zůstal stát Nouet – „Quick Gabi“ stačila tato minutka, aby poskočila kupředu na 11. místo. 
Po druhém re-staru potřebovala senzačně rozjetá závodnice jen 3 zatáčky, aby předjela Borna se Stillem najednou! Ve stejném kole se Schrey prodral před Primma a byl první. Primm se poté propadal polem, zatímco se jeho kolega z týmu Dörr-Aston Martin, Leroux pustil do lídra. Výkon Jílkové byl (zase jednou) jedním z vrcholů podniku. Než vůz předala Robertovi Haubovi, dokázala na trati překonat ještě další dva soupeře! Strategie sedla v týmu Jörga van Ommena očividně také výborně, Haub totiž vyjel na trať na 5. místě. 
20 minut před koncem bylo po nehodě Ortmanna s Königem zapotřebí další neutralizace a naostro se po ní mělo jet 14 minut. Netrvalo to ale ani jediné kolo, než visely ve štěrku Krainerovy zatáčky další dva vozy. Na ostré závodění zbyly nakonec jen 2 minuty, dvě minuty, ve ketrých ztratil Robert Haub nervy. Na konci rovinky Schönberg brzdil příliš pozdě a trefil Möller-Madsena. Akce zničila vůz a připravila tým o zasloužené body. 
Dojíždělo se tedy za 5. neutralizace a celé Tohowabohu přišlo vstříc Knoppovi, který převzal od Pavlíčka: Skončili 8.           
Výsledek neděle:
1. Piana/Schrey, Hofor-BMW M4
2. Dontje/Dörr, Dörr-Aston Martin Vantage    
3. Wood/McKay, RacingOne-Aston Martin Vantage 
4. Steinmetz/von Zabiensky, Schubert-BMW M4   
5. Wiskirchen/Hartwig, Allied-Porsche 718

6. Bostandjiev/Lefterov, Overdrive-Porsche 718

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama