reklama

Kníže Albert, Ickx, Leclerc, Boutsen, Pirro – a další osobnosti u Grand Prix de Monaco Historique

sdílejte tento článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp

sdílejte tento článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

Monaco – tam jde o to, vidět, a v případě prominentů „být viděn“. Neplatí to jen pro „opravdovou“ Grand Prix mistrovství světa, ale samozřejmě i o její „malou sestru“ Grand Prix de Monaco Historique, která se koná každý druhý rok. Teprve později jsem se dozvěděl, že když jsem v sobotu fotil někde mezi Casinem a „starým nádražím“, tak jsem v paddocku propásl Jariera s Hakkinennem – člověk prostě nemůže být všude. Sbírka osobností pro tuto foto-story, je i tak objemná…

Jak začít jinak, než s Jeho Veličenstvem monarchou? V sobotu přijel kníže Albert II. Monacký do paddocku a hodinku tam předstíral (?) zájem o historické vozy. Na obrázku vpravo je Gery Mestre, ředitel ACM sekce historické kolekce vozů.

Syn zakladatele Lotusu Colina Chapmana, Clive pózoval s Francoisem Mazetem. Mazet sice absolvoval jen jedinou Grand prix, pro Lotus ovšem byl důležitou spojkou ke sponzorovi Essex.

Esteban Gutierrez závodil ještě nedávno za Sauber a Haas ve formuli 1, letos si ale velmi kompetentně dal „Historique“ na BRM. Výborný dojem zanechal v Monaku i další „debutant“: bývalý jezdec F1 a ChampCarů Roberto Moreno se kvalifikoval na Hill-Lole jako druhý! A ta česká vlajka? „Mým sponzorem je výrobce motokár Praga.“ O to hůře se dařilo 4násobnému šampionovi z Le Mans, Emanuele Pirrovi: „Historique“ už jednou vyhrál, vsadit letos ale na Shadow DN1, to nebyl dobrý nápad…

Slovenská specialistka na historické vozy Katarina Kývalová je rok od roku hezší. Rychlá byla už pořád.  Jean-Denis Deletraz platil ve formuli 1 za pay-drivera. Shadow DN3 ale vodil ulicemi velmi rychle. Thierry Boutsen byl aktivní jen o přestávce: Vyzkoušel si Ford GT.

Tiff Needell nemá Monaco v nejlepší paměti: roku 1980 se zde nekvalifikoval, což znamenalo konec jeho krátké kariéry ve Formuli 1.

Velký Jacky Ickx s chotí nesmí v Monaku nikdy chybět, za to Charles Leclerc asi nebude vzpomínat na svou návštěvu „Historique 2022“ rád…

Claudia Hürtgen zde roku 1993 téměř přišla o ruku. V neděli si vše vynahradila vítězstvím na Ferrari-F1 z roku 1960. Vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens se dostavil v roli diváka

Marco Werner vyhrál 24h v Le Mans třikrát, v neděli si splnil další velký sen: vyhrát na voze F1 Monaco Historique!

Jochen Mass za mlada bydlel v Monaku na své vlastní lodi: vítěz GP Španělska 1975, se letos jen prošel padockem. Autor k chlapci v košili organizace: „To není legrace?“ – „Ne, jsem tu skutečně ředitelem závodu“, Johnny Cecotto junior.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama