reklama

Marilyn Niederhauserová: Šampionát chci vyhrát. Mysleli jste si něco jiného?

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

sdílejte tento článek

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
WhatsApp

Blondýnka Marilyn Niederhauserová není na závodních tratí Evropy žádnou neznámou. Po úspěších v motokárách jezdila tři sezony ve Formuli 4 a minulý rok sbírala zkušenosti s vozy KTM GT4. 23letá Švýcarka bude letos startovat v nově vzniklém poháru Porsche Sprint Challenge Central Europe a jistě ji lze počítat do nejužšího kruhu favoritů. Při prvním testu vozu Porsche 718 Cayman s ní pohovořil Roman Klemm.

Jaké jsou tvé první dojmy ohledně zbrusu nového Porsche Caymanu 718?
Naprosto výborné! Postavili ho s jistým záměrem – mají s ním umět zacházet jak profíci, tak i poloamatéři. Hned jsem se s ním spřátelila. Dá se opravdu relativně snadno ovládat, jísda mi dělala ohromný požitek a už se těším na první tři závody na Slovakiaringu začátkem května.

Apropos Slovakiaring – s automobily závodíš již pátým rokem, znáš okruhy letošního kalendáře PSCCE?
Slovakiaring, český Most a Salzburgring znám. V Poznani jsem ještě nejela – a budeš se divit, ani na Hungaroringu.

Tvůj vůz je opravdu zbrusu nový, jeho kola se zde na Salzburgringu dala vůbec poprvé do pohybu – opravdu se nevyskytl žádný problém?
Je tu opravdu znát zkušenost výrobce Porsche a techniků Lechner Racingu – skutečně nikoho nepostihl techniký defekt! Pokud si mohu na něco postěžovat, tak to je nejvyšší převod. Byl příliš krátký a na zpáteční rovince bychom proto mohli jet mnohem rychleji. Nejlepší časy se pohybovaly kolem 1min 28s, což je zde pro vůz GT4 opravdu výborné. S delším převodem to zde půjde při závodech v polovině června ještě mnohem rychleji!

Je tento 425 koní silný Porsche 718 GT4 tím nejsilnějším vozem tvé kariéry?
Zatím ano. S GT4 jsem jezdila již minulou sezonu, tenhle Porsche je ale silnější.

S jakým cílem nastupuješ do PSCCE?
Pochopitelně chci vyhrát, myslí si snad někdo něco jiného? A nejen závody, ale i celý šampionát.

Na příkladu Thomase Preininga lze dobře rozeznat, že značka Porsche dokáže úspěšné jezdce svých pohárů vděčně a dobře podpořit…
Ano, Thomas byl mým týmovým kolegou ve Formuli 4 a pak přestoupil do Carrera Cupu. Díky jeho úspěchům z něj Porsche udělalo továrního jezdce, který letos pojede WEC a Le Mans. Tou cestou bych se také ráda vydala…

Kalendář PSCCE 2019 (3 závody každý víkend)

  1. květen – Slovakiaring
  2. červen – Salzburgring
  3. červenec – Poznaň
  4. září – Most
  5. říjen – Hungaroring

Text a Foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama