reklama

Návrat po 35 letech – DTM roku 2023 na Salzburgrigu?

sdílejte tento článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Share on twitter
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp

sdílejte tento článek

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

V německých a rakouských médiích se v posledních dnech objevila zajímavá zpráva: boss šampionátu DTM, Gerhard Berger se vážně zabývá možností, pořádat jeden ze závodů sezony 2023 na klasické trati nad Solnohradem.

„Wedeme o tom konkrétní rozhovory,“ potvrdili jak zástupci DTM, tak i ředitelství v posledních letech silně modernizovaného rakouského okruhu. Pro Deutsche Tourenwagen Masters by se při tom jednalo o jakýsi „návrat domů“ – vždyť zde po startech klasické DRM její nástupce DTM naposledy startovalo roku 1988. Berger při tom nevidí problém v tom, že by DTM hostovalo v jeho vlasti (vedle Spielbergu) hned dvakrát. Rakušané jsou přeci v kokpitech této třídy početně zastoupeni: „Když nenadchneme širokou veřejnost v Rakosuku pro DTM teď, tak kdy tedy..?“ Také poloha okruhu nedaleko metropolí Solnohrad, Mnichov, Rosenheim a Linec zaručuje početnou návštěvu. Když si Berger představí trapně prázdné ochozy při letošních závodech v Portugalsku a Itálii, musí start na Salzburgringu dávat smysl.

Pro trať postavenou roku 1970 by takový tah znamenal návrat na světovou scénu. Ve své bohaté historii již hostila MS značek, ME F2, MS motocyklů a WTCC. V posledních letech tato ultra-rychlá „nudle“ v údolí Nesselgraben ovšem jen živoří podobným způsobem (letos vykazuje jen tři sportovní podniky), jako oba české autodromy. A to napříč tomu, že do ní majitel (region Salzburg) investoval hodně peněz.

Nová perspektiva se Salzburgringu otevřela především přestupem DTM na vozy třídy GT3. Okruh totiž má od FIA pouze status „Grade-3“, který pro dosavadní prototypy DTM nevyhovoval, GT3 zde ale nastoupit smějí. Hlavním problémem ovšem zůstává uzoučký, přírodou daný a tím nezměnitelný, prostor za boxy. DTM na Salzburgringu proto nemůže vybudovat paddock, na jaký jsou diváci a účastníci zvyklí z moderních autodromů. Zde ovšem zodpovědní hledají řešení. Autor článku si sice nedovede představit, kde by mohla široká monstra GT3 na této úzké trati předjíždět – hůře, než procesí v Portimau nebo Imole ovšem eventuální závody na Salzburgringu dopadnout nemohou. Alespoň by se přišly podívat desetitisíce fandů – i pro příznivce DTM v Čechách je tato trať totiž relativně blízko…

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama
reklama
reklama